Prison Architect - Perfect Storm
En storm är på väg in, direktören! I Prison Architect: Perfect Storm regnar det anslag, räddningstjänster, personalutbildning och missöden. Viktiga funktioner: Upproret före stormen – “Missöden” som köldknäppar, värmeböljor, råttinvasioner och åskoväder kan orsaka skador på byggnader, sänka fängelsets klassificering och skapa kaos på anstalten. Ur askan i cellen – Skadedjursbekämpare, rörmokare, reparatörer, vägunderhållsarbetare finns tillgängliga för att motverka missöden. Utbildning inom elsäkerhet, köldkontroll, brandsäkerhet, första hjälpen och skadedjursbekämpning gör det möjligt för personalen att lindra skador och låta verksamheten flyta på. Granted Refuge – Anslag för katastrofhjälp, värmeböljor, nödprotokoll, landsänkning, avancerad personalutbildning och modifiering av befintliga allmännyttiga tjänster hjälper till att finansiera välbehövda förberedelser för att uthärda missöden. Efter regn kommer vadå? – Se aktuellt väder och väderprognoser, och använd dig av särskilda föremål för att förutsäga kommande väder och vara beredd på nära förestående katastrofer.