Melon Journey: Bittersweet Memories
I Melon Journey: Bittersweet Memories har du rollen som Honeydew, en kaninsvettbandsbärande anställd på en fabrik för melonläsk på jakt efter sin nyligen försvunna bästa vän. Men är det verkligen säkert att resa till en stad där meloninnehav kan göra att du hamnar i finkan? Och varför finns det en hamster som har fullt upp med att smyga in iKitten Kings slott? Avslöja mysteriet i det senaste berättelse-utforskningsspelet från utvecklaren Froach Club. Utforska en charmig pixeliserad värld - fylld till brädden med excentriska karaktärer, brottslingar och en handling som är lika knäpp som den är söt. Mysterier vart du än vänder dig Finkamma varenda millimeter av Hog Town för att samla ledtrådar, skugga skumma karaktärer och smyga dig fram genom den sjabbiga undre världen, med din skarpa iakttagelseförmåga och snabba hjärna för att få ihop hela bilden innan det är för sent. Knasiga karaktärer med invecklade bakgrundshistorier Medan du letar efter din saknade vän, stöter du på dussintals underliga varelser med unika personligheter och ibland tragiska bakgrundshistorier, som lägger till ytterligare mysterier för färdigställare att utföra. Jazzigt LoFi-soundtrack Medan du arbetar med fallet, kan du njuta av mer än 90 olika låtar inspirerade av elektronisk musik och jazz från kompositören markeryjane. Underbar retrografik Den gröntonade monokroma världen är fylld av älskvärda detaljer, en nostalgisk hyllning till den klassiska handhållna generationen med mängder av moderna vinklingar.