MechWarrior 5: Mercenaries - Solaris Showdown
Mason och hans besättning har precis slutfört ett lyckat uppdrag på ökända Mercenary Star och färdas till Hardcore-systemet, där de drabbar samman med mechpiloten Duncan Fisher, som är ute på ett uppdrag för att säkra en plats i FedCom Unification-turneringen. De bildar en otippad allians, och Mason och Fisher färdas genom skuggorna i Solaris, utkämpar rafflande mechdueller och tävlar mot klockan för att rädda dagen – en sann Solaris Showdown.