Marble Nest DLC
The Marble Nest är en expansion till Pathologic 2, och består av en egen story. Spela en dag i Dr Daniil Dankovskys liv, en vetenskapsman från huvudstaden, när han kämpar mot döden när han försöker rädda staden jämte Haruspex. Se händelserna från någon annans – och Dödens – perspektiv. Staden är dödsdömd. Men tänk dig att Döden knackade på dörren och erbjöd dig en chans att göra om alltihop? Skulle du fortfarande kämpa, eller hade du accepterat ditt öde? - En 2-3 timmar lång självstående story. The Marble Nest är helt bortkopplat från Pathologic 2 – du behöver inte spela om huvudspelet för att friska upp minnet. - Tiden går, och händelse ändras. - Två distrikt av en sargad stad. Det är nästan över. Du har nästan förlorat. Eller har du? - Snällare än huvudspelet. Du måste fortfarande ta hand om din kropp, men det är inte lika strikt. Det är nästan som om Ungkarlen inte kämpade lika mycket för sitt liv... - Pussla ihop bilden och hitta svaret på Dödens gåta... eller. inte.