Kingdom Two Crowns: Call of Olympus
”Segla iväg och korsa vårt hav Återupprätta gudarna och uppfyll deras krav” – Oraklet I ett avlägset land står Olympen stolt bland öarna och kastar en kuslig skugga av obehag. En ondskefull kraft har tagit över den gudomliga världen, och i egenskap av monark ger du dig ut på en resa för att förhindra att precis allt fördärvas av mörker. Medelhavsvärmen faller över dig när du rider långsamt genom mörka skogar och längs stränder med turkost glittrande vatten. Du har ett tydligt mål och känner gudarnas närvaro, men kan de skydda dig mot de Greed som attackerar om natten? Kingdom Two Crowns: Call of Olympus är en stor expansion till Kingdom Two Crowns. Ge dig ut och bygg ditt rike – ensam eller med en vän – i en helt ny miljö med sagor och legender inspirerade av antikens Grekland. Befria Olympen - En ny episk värld: Call of Olympus har en omgjord karta med en storslagen final vid Olympen – du väljer själv hur du tar dig dit! - Öar med tempel och uppdrag: De nya öarna bjuder på unika utmaningar, gömda skatter och ovärderliga belöningar i form av artefakter – visa vad du går för inför Artemis, Athena, Hefaistos och Hermes för att komma till Olympen. - Mytologiska riddjur: Upptäck och lås upp nya riddjur som trehövdade Kerberos, eldsprutande Chimaira, bevingade Pegasos och en snäll åsna! Slåss mot Greed av episka proportioner - Möt dina rädslor: Bygg ett bra försvar för att försvara kronan – Greed är farligare än någonsin, med bosstrider i flera steg mot den fruktansvärda ormen. - Håll fanan högt: Vänd vinden och led från fronten. Kämpa mot Greed med ny belägringsmekanik där hopliter hjälper till i falanger. - Samla flottan: Kämpa på både land och hav – bygg en flotta med förödande skeppsmonterade ballister. När du väl segrat kan du använda armadan för att transportera armén över havet, så att du kan fortsätta ta dig an Greed. Gudalika krafter och förmågor - Ansenliga artefakter: Lås upp fyra unika artefakter från gudarna. Oavsett om du väljer en pilbåge med en kraftfull riktad attack eller en hammare att stärka trupperna med ger de här föremålen dig nya offensiva och defensiva möjligheter mot Greed. - Oraklet leder vägen: Tappa aldrig fokus från det du sysslar med. Oraklet ger dig, när du så vill, kunskap och riktlinjer om nästa etapp på din odyssé! - Sätt eld på Greed: Använd dig av eldteknik signerad den nya eremiten. Det är som om själva Prometheus skänkt dig en gåva!