Joe's Adventure
Spela som Joe i detta nya tilläggsinnehåll. I denna förlängning av grundberättelsen i Mafia II avslöjar Joe vem som fick Vito fängslad och vad det egentligen var som hände med Clementefamiljen. Utöver den förlängda berättelsen kan spelare utforska nya platser och få nya bilar och kläder i dussintals stadsbaserade uppdrag. Dessutom kan spelare kämpa om poängrekord på ledartavlor online.