Insects: En Xbox One X Enhanced-upplevelse
Insects är en interaktiv demo i realtid utformad till att demonstrera det bästa av 4K Ultra HD, High Dynamic Range, Spatialljud och den förbättrade visuella upplevelsen i Xbox One X. Insects som ursprungligen skapades för spelutvecklare har gjorts om till att vara en utbildande och interaktiv demonstration av konsolens renderingsfunktioner för grafik i realtid. Insects fungerar på alla Xbox One-konsoler och skärmar, men allra bäst är det ihop med en 4K Ultra HD-tv med stöd för High Dynamic Range. Spatialljud kan åtnjutas via hörlurar såväl som system med surroundljud.