Hunt: Showdown 1896 - The Reckoning Son
Detta DLC innehåller en jägare, två vapen och en förbrukningsartikel: – The Prodigal Son (jägare) – Soldier’s Brother (Drilling) – Brave Charge (Scottfield Swift) – Breach Blast (dynamitgubbe) När Sarah Burtons förflutna kom ikapp henne, kom det i formen av en man klädd i en gammal uniform med ansiktet dolt bakom en järnmask. Han var mer än en förlorad son – han var en bror till en syster. Dagen han återvände hade den förlorade dottern gjort ett snedsteg och hamnat framför pipan på ett vapen. Angriparen drog tillbaka hanen på vapnet och stannade upp; något annat var på väg ut ur den askgrå dimman. Angriparen hade knappt tid att registrera dubbelgångaren innan han träffades av två skott i bröstet och slets itu av ett tredje. Sarahs räddare bar mask, men hon visste precis vem det var. Richard ”Rick” Burton: hennes tvilling. Han hade följt i sin mammas fotspår på ett sätt som Sarah aldrig kunde och gått med i armén så fort han var gammal nog. Det dröjde inte länge förrän ett officiellt brev anlände, där det stod att han stupat i en modig framryckning och nu låg begravd i Svartkullarna. Sarah hade alltid beskyllt brevet för att ha utlöst den serie av händelser som ledde till hennes mammas död. Dagen hon gick bort graverade Sarah ”Richard” på en kula. Rick visste att han inte förtjänade att välkomnas med öppna armar, men han var tvungen att gottgöra sig. Under åren sedan han försvann hade han levt som en död man. Han hade inga dokument och ägnade sig åt smutsgöra – typen av arbete som krävde en mask av järn. Färdigheterna han lärt sig på vägen skulle komma att göra honom till en dödlig vapendragare i Jakten. Den förlorade sonen visste att det fanns en kula där ute med hans namn på sig – han kände att det nog var bra att hålla sig nära den.