Hunt: Showdown 1896 - The Concubine
Detta DLC innehåller en legendarisk jägare, två legendariska vapen och ett legendariskt verktyg: - The Concubine (en jägare) - Shahmaran (ett vapen) - Sister’s Anguish (ett vapen) - Pride’s Death (tung kniv) Alaz kläder, som en gång i tiden sprudlade av allsköns färger och mönster, är nu nedsölade av gyttja och blod. Fläckarna bildar nya filigraner, som alla genomsyras av död. Precis som historierna om henne. Dessa blodstänkta berättelser blir mer och mer oigenkännliga ju oftare de förtäljs, men börjar på samma sätt: en köpman gav sig av från ett främmande land, och några systrar – sammanlänkade av ödets kedjor – tvingades att följa med. När skeppet stötte på svårigheter och handelns vindar vägrade vina tog köpmannen fram sitt inre odjur. Varje dag kantades av ohyggliga fasor, men eftersom båten var fast på stilla hav fanns det ingenstans att fly. Alaz bevittnade sina systrars fruktansvärda smärta och fann tröst i havets kyla. Hon svor att en dag hämnas deras våndor och släppa lös en piskande storm. Förmöget folk hälsade dem välkomna i New Orleans hamn, och man hade förberett en herrgård som kallades ”sultanpalatset”. Här fanns mat och dryck i överflöd, och melodier från Alaz hemland blandades med ljuv musik från stadens gator. De värdsliga njutningarna dövade och förblindade. Kort därefter hördes vindens tjut, och vattnet vid hamnen fullkomligt kokade samtidigt som Alaz förberedde sig inför sitt möte med köpmannen i hans kammare – med Pride’s Death i högsta hugg. Med stor omsorg skar hon i muskler och kött och lämnade honom att förblöda i sängen, berövad på både liv och stolthet. Hon anslöt sig sedan till de andra gästerna i stora salen, helt nedsölad i blod, och dödade dem snabbt och smidigt med köpmannens gevär Shahmaran. När stormen avtog morgonen därpå forsade en flod av blod fram från sultanpalatset, ner på de vindpiskade gatorna. New Orleans-borna upptäckte till sin förskräckelse en hög med lik i stora salen, och när man väl började undersöka saken hade Alaz redan spenderat sitt första stöldgods på ett vapen hon senare kom att kalla Sister’s Anguish.