Hunt: Showdown 1896 - Ronin
Detta DCL innehåller en jägare, ett vapen och ett redskap: – The Ronin (jägare) – Seinan Sharpshooter (Springfield 1866) – The Tanto (kniv) The Tanto The Ronin har burit det här svärdet sedan dagen han svor sin trohetsed. Vapnet har varit hans trogna kompanjon när han färdats över land och hav, och suktar ständigt efter blod – precis som sin bärare. Seinan Sharpshooter Under en kort period slogs The Ronin sida vid sida med de sista samurajerna i Seinan-kriget under Saigō Takamori. Han blev ökänd för sin stadiga hand med geväret Springfield 1866: ett av de mest avancerade vapnen på slagfältet. The Ronin Inuta Bakin hade just svurit sin trohetsed när Tokugawa-shogunatet avskaffades. Han har hållit ut längre än många herrelösa ronin-krigare och försöker bli mäktigare så att han kan utkräva hämnd. Den traditionella klädstilen har flera hundra år på nacken och har visat sig effektiv: Bakins hånfulla oni-mask är nämligen det sista många ser innan de stupar.