Hunt: Showdown 1896 - Law of Salvage
Detta DLC innehåller en jägare, två vapen och ett redskap: – Captain Laffite (jägare) – Scuttled Glory (Terminus) – Knuckel Shunt (Scottfield Brawler) – Hagfish Bronze (kvävningsbomber) Krabborna var de första att komma. De nöp bort det mjukaste köttet och tuggade med förruttnade käkar. Han rullade över sylvassa musslor medan en sjögurka slickade i sig galla med borsten vid dess mun. Alla lågvattnets varelser kröp genom träsket för att delta i lemlästningen. Ovan honom var himlen rent, djupt vatten, och ödet hos alla drunknade män flödade likt lera ned i hans lungor. Tiden existerade inte för Burman Laffite i De dödas land, och hans plågor bredde ut sig i det oändliga. Minnen flöt till ytan, sjönk och flöt återigen upp medan en jätteskarabé gnagde på hans ryggrad: Kastad överbord som bebis. En ångbåts strålkastare sveper över hans unga, lusdrabbade kött. Ungdomsår som tillbringas i hamnen, upp till knäna i fiskrens, slagen vid varje saloon i New Orleans. Inbördeskrig. Gömd under en av rebellernas flaggor. Hästar som halshuggs av kanonkulor. Unionens flotta. En explosion och flykt från Housatonic. Firar en misslyckad arvsföljd. Misslyckat giftermål. Misslyckat faderskap. Och till slut en misslyckad ångbåtskapten. Fördömd på den dödaste av havsbottnar. Ett förruttnande rike av lera i hans lungor. Det höll honom vid liv medan gigantiska skaldjur svalde hans delar och kräktes upp dem igen. Delphines anda hånade honom på vinden. ”Hur vågar du överge mig?” frågade vinden. Captain Laffite lovade en ursäkt, men fann ingen tunga att yttra den med. Han påbörjade livet som bärgat gods, och som bärgat gods skulle han avsluta det. En förlorad själ vandrade över honom. Den tog hans huvud från en sjöstjärna, smorde hans nervsystem med olja och sydde tillbaka det på plats. Captain Laffites sinne var brutet och utspritt i hans förruttnade organ, vilket antingen gjorde honom levande tio gånger om eller inte levande alls.