Hunt: Showdown 1896 - Bones and Bounties
Detta DLC innehåller en jägare, två vapen-skins och ett verktygs-skin: – Silver Spur (jägare) – Gäspande grav (Mako 1895 Carbine) – Torra ben (Caldwell Conversion Uppercut Precision) – Gravplundrare (Svag vitalitetsspruta) Ezekiel Stringfellow arbetade som prisjägare, och en skicklig sådan. Han hade den seniga styrkan hos en sidvindare och lät aldrig någonsin målet komma undan. När Stringfellow hade fått upp spåret var den jagade så gott som fångad – eller död. I ärlighetens namn föredrog han det sistnämnda, eftersom döda män inte pratade, och han vara en naturligt enslig och tyst man. Även om målet gav upp, var risken hög att Stringfellow sköt ändå. Att prissumman för att lämna över bevis från en död kropp var lägre brydde han sig inte om. Han njöt helt enkelt av jakten. Våren 1891 förändrades livet för Stringfellow. Efter att ha fått en svår hosta gick han till en benkapare för att bli frisk. Doktorn gav honom dåliga nyheter. Han hade lyckats drabbas av tuberkulos, och det bästa han kunde göra för att överleva var att hitta ett sanatorium i bergen, där den rena luften skulle göra honom gott. Stringfellow motsatte sig diagnosen, men efter att en hostattack avslöjat hans position för en grupp tågrånare han spårat, blev han skjuten och lämnad att dö. När han låg där, döende och febrig, fick han visioner av ett berg skuggat av rädsla, med omänskliga varelser som rörde sig på dess skogstäckta sluttningar. Till slut hittades han av en vänlig lokalbo, som vårdade honom tillbaka till något som liknande friskhet. Stringfellow tackade mannen genom att stjäla hans häst och ge sig av mot Klippiga bergen. Han sökte i varje vrå efter berget från hans vision. Där hittade han även de monstruösa varelser som han hade drömt om, och det var en enkel övergång att börja jaga dem för prispengar istället för – eller vid sidan av – människor.