Heart&Slash
Heart&Slash är ett kombinerat beat 'em up-/robotkärleksspel i 3D som utspelar sig i en värld där maskiner är allt som återstår av den mänskliga civilisationen. Du spelar som Heart, en robot med medvetande som strider för att undgå de onda och allseende QuAsSy-maskinerna (Quality Assurance Systems). Men gör inga misstag, för Heart&Slash är knappast enkelt. Varje gång som du dör så dör du på riktigt och börjar om på en ny slumpmässigt genererad nivå med nya vapen och föremål, nya fiender att strida emot samt nya hemligheter att utforska. I Heart&Slash erbjuds du som spelare något nytt och utmanande eftersom det inte handlar om att bemästra ett enda system, utan att anpassa sig efter det som finns och få ut det mesta av det.