Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City innehåller både The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony, och kräver inte ett exemplar av det första Grand Theft Auto IV. I The Lost and Damned upplever du Liberty City som Johnny, en veteranmedlem i det ökända mc-gänget The Lost. Johnny har skapat affärsmöjligheter för The Lost i Liberty City, men hans främsta lojalitet måste vara till märket han bär på ryggen och till Billy Grey, klubbens ledare. Men när Billy kommer tillbaka från rehabiliteringen, inställd på blodspillan och tumult, hamnar Johnny mitt i ett brutalt gatukrig mellan rivalgäng för kontroll över staden. Kan brödraskapet överleva? The Ballad of Gay Tony injicerar Liberty City med en överdos av vapen, glam och solk. Som Luis Lopez, deltidsligist och heltidsassistent till den legendariska nattklubbsimpressarion Tony Prince (även känd som ""Gay Tony"") kämpar med motstående lojalitet till familj och vänner, och osäkerheten kring vem som är sann och vem som är falsk, i en värld där allt har ett pris.