Forgive Me Father
Håll koll på din galenskapsnivå, som ändras dynamiskt och ger dig ny kraft. Välj förmågor bereonde på spelstil och använd dem för att bekämpa den eviga ondskan. Utforska en Lovecraft-inspirerad värld full av hemliga områden och avslöja dess historia för att lösa mysteriet med den här galna platsen. 90-talskänsla Timelapse-animationer, fiender och andra element i 2D i en 3D-värld, föbandslådor, vapen som inte laddas om, kraftföremål och dynamiska strider med många olika fiender. Unika strider Kämpa för att behålla din mänsklighet med skrifter eller en kamera i ena handen, och vapen drivna av en okänd substans i den andra. Det är upp till dig att avgöra hur din utrustning utvecklas, och att hitta sätt att besegra horder med oförutsägbara fiender. Dynamiskt galenskapssystem Det här systemet påverkar såväl ljud och bild som spelmekanik, och dess effekter varierar beroende på vilket tillstånd ditt sinne är i. Serietidningsstil Den handritade grafiken är designad för att att ge spelet en unik stil. Den ser ut att vara tagen rakt ur en serietidning! Lovecraft-stämning Känn skräcken H. P. Lovecrafts verk är kända för. Upplev hopplöshet, galenskap, förvirring och begäret att hitta svar och återställa vett och sans i världen när du omges av det ockulta och den eviga ondskans styrkor. Varierad bandesign med stort fiendeutbud En varierad, helt handgjord, värld full av fiender, från besatta civila till fasansfulla monster från dina värsta mardrömmar. Två spelbara hjältar Upplev berättelsen som en präst eller journalist, var och en med sitt eget unika uppgraderingssystem.