Flint - The Treasure of Oblivion
Med hjälp av vännen Billy Bones och besättningen sätter kapten Flint segel för att hitta en mystisk skatt. Även om det okända lockar honom är han ännu inte säker på att äventyret kommer att frigöra honom. Dyk ner i en sjörövarvärld på gränsen till fantasi i Flint: Treasure of Oblivion. Fördjupa dig i ett rikt, väldokumenterat och spännande universum tack vare serietidningsliknande berättelse och taktiska turbaserade strider. - TURBASERAD TAKTISK STRID Bra förberedelser är avgörande: Välj dina besättningsmän med unika förmågor, skaffa nya färdigheter och förbättra ditt tärningsspel. Under de taktiska faserna kan du använda kort för att aktivera färdigheter och tillbehör, och påverka striden med tärningskast. - SERIETIDNINGSSTIL Gled deg over en historie som, i tillegg til de vanlige tegneserieffektene (lydmalende ord, snakkebobler), gir spilleren originale og dynamiske tegneseriebilder. - EN UTFORSKNING HINSIDES HAVENE Upptäck en storslagen värld, från den franska staden Saint-Malo till de exotiska landskapen i Centralamerika. Besök skiftande miljöer (städer, läger, djungel, grottor ...) med hjälp av kraften i Unreal Engine 5. - HISTORISKT INSPIRERAD SJÖRÖVARVÄRLD Spelet återskapar sjörövarvärlden på ett troget sätt och innehåller historiska element (språk, dräkter, vapen) som gör upplevelsen ännu mer verklighetstrogen.