Wraysbury är en av de mest historiska platserna för karpfiske genom tiderna. Här levde den troligtvis mest välkända karpen Mary som har återskapats, såväl som andra berömda inneboende som Mary’s Mate och Cluster som alla kan fånga! Denna 30 hektar fantastiska sjö ägs av RK Leisure och erbjuder ett flertal utmaningar med olika funktioner som du kan utforska. Stora vassbäddar och grusbankar såväl som en sjunken pråm ger skydd åt de 8 olika fiskarterna. Det är huvudsakligen en karpsjö med runt 500 karpar (vanliga och spegel- och spökkarp) där den största är Mary med sina 25,5 kg. Du kan även fiska gädda, sutare, braxen och 25 olika troféfiskar. Sjöns väldiga storlek och kristallklara vatten gör att det krävs både ansträngning och tålamod, men belöningarna är enorma! Wraysbury 1 South Lake är en del av paketet Giant Carp där även Gillhams Fishing Resort ingår.