Irland är känt för sitt fina braxenfiske och Lough Kerr är en av anledningarna till detta. Här kan du inte bara sätta ett nytt personbästa, du kan även få chansen att slå landets rekord! Denna perfekt utformade 7,3 hektar stora fiskeplats är genomsyrad av historia och dess uråldriga stenmurar och frodiga lövverk får det att kännas som tiden stått stilla. Samtidigt gör den superba vattenkvaliteten det till en perfekt plats för braxen att växa på. Till Lough Kerr åker Europas bästa sportfiskare för att jaga dess svårslagna rekord, däribland "Banshee", som vägde otroliga 9,5 kg då hon fångades. Även om det är braxenfisket som är mest uppmärksammat finns det även karp på strax under 11,3 kg i sjön och ordentliga exemplar av sutare, mört och sarv. Fiskeplatsen har även tre enspelarturneringar som du ska bemästra och tre karriärlägesevenemang samt fem nya achievements.