Europa Universalis IV: Emperor
Härska över en världsdel eller hela världen i Europa Universalis IV: Emperor Upptäck nya sätt att vidga ditt imperium i den här expansionen till Paradox Development Studios flaggskeppsspel om den förmoderna eran. Europa Universalis IV: Emperor ger din kampanj mot världsherravälde nytt djup och nya alternativ i tidig modern tid. Kan ditt välde vara i århundraden? Emperor handlar om att förbättra spelupplevelsen för europeiska länder, ge större djup till katolska stater och ett mer interaktivt tysk-romerskt rike. Revolutioner spreds som löpeldar och krävde motåtgärder av riken som inte ville dras med i de febrila ropen på reform. Gammal spelmekanik har omtolkats och det finns nya alternativ på en nyskriven karta över kontinenten.