Endzone - A World Apart: Distant Places
Det har gått århundraden sedan vi åter började få fotfäste på jordens yta. Fram till denna dag har vi kämpat för att skapa en blomstrande fristad, något som är mycket mer än bara ett skydd mot den kärva miljö som omger oss. Det är en plats som förser oss med trygghet, sjukvård, utbildning och till och med elektricitet, men framför allt är det en plats som alla kan kalla sitt hem. En plats där man kan söka lyckan. Men även efter att ha nått dessa viktiga milstolpar och ha skapat en ny och välmående civilisation, är vårt folk fortfarande nyfikna på vad som finns bortom detta. Som de pionjärer de är, vill de komma i kontakt med andra överlevare och upptäcka nya och spännande platser bortom bosättningens gränser. De vill upptäcka de avlägsna platserna, långt, långt borta som så många sägner berättar om.