Endless Legend - Tempest
Även om man vet mycket om Aurigas yta döljer deras hav fortfarande många mysterier. Vittrade fästningar, skapelser från en annan era, rymmer fortfarande det hemlighetsfulla folket Fomorians, som tjänar ett uråldigt syfte. Men medan Aurigas nationer lär sig att mötas, bedriva handel och kriga på haven reser sig en annan kraft underifrån. De är Morgawr, en vriden och besatt ras som verkar vara symbiotiska skapelser av havslivet och andra, otänkbara arter. Det kommer vara nödvändigt att konfrontera dem, trotsa dem och förstå de nya krafter de använder sig av. Eller, lika sannolikt, ge efter för deras styrka.