Techland S.A.Action och äventyr
Få hela Dying Light 2 Stay Human-upplevelsen och massa annat med Digital Extras Edition! Dying Light 2 Stay Human: Digital Extras Edition innehåller: Dying Light 2 Stay Human: Reloaded Edition med DLC-paketet* Bloody Ties Digitalt soundtrack Digital illustrationsbok Bakgrundsbild Digital serietidning *Obs! DLC-paketet måste laddas ner separat Det har gått 20 år sedan händelserna i originalspelet. Viruset vann och mänskligheten dör långsamt ut. Du spelar som Aiden Caldwell, en vandrande pilgrim som levererar varor, förmedlar nyheter och knyter samman de få kvarvarande överlevande bosättningarna i ödemarker som ödelagts av zombieviruset. Ditt riktiga mål är dock att hitta din lillasyster Mia som du lämnade kvar som barn när du flydde undan dr Waltz plågsamma experiment. Du hemsöks av det förflutna och bestämmer dig till sist för att göra upp med det när du får veta att Mia fortfarande kan vara vid liv i Villedor – den sista staden på jorden. Du hamnar snabbt i en konfliktdrabbad bosättning. Du måste delta i kreativa och blodiga strider, så finslipa dina färdigheter för att besegra horder av zombier och hitta allierade. Vandra runt i staden, spring fritt över Villedors byggnader och hustak på jakt efter byte i avlägsna områden och var försiktig på natten. För varje solnedgång tar monster kontroll över gatorna. EN VÄRLD EFTER UNDERGÅNGEN För femton år sedan ödelades mänskligheten av fallet – en katastrofal händelse som skulle förändra världen för alltid. År 2036 finns bara ett fåtal bosättningar kvar och mänskligheten dör sakta ut för att ge plats åt en ny art – en hord av obevekliga zombier. DAGEN ÄR TILL FÖR DE LEVANDE OCH NATTEN FÖR DE INFEKTERADE Under dagen försöker de överlevande leva ungefär som vanligt. På ytan verkar allt… bra. Fram till solnedgången, vill säga. När ljuset slocknar tar andra, mer fruktansvärda, invånare i Staden över gatorna. Om du är oförsiktig och stannar ute för länge i mörkret kanske du aldrig kommer tillbaka. RÖR DIG ANNARS DÖR DU Alla strider kan inte vinnas. Ibland är det bäst att fly och tack och lov har du färdigheterna för det. Parkour låter dig fly när oddsen är emot dig. Hoppa mellan hustak, svinga dig fram med mera. Se bara till att du undkommer nattens varelser. TA TILL BRUTALA OCH KREATIVA KNEP I en så farlig värld som denna är det bara de starkaste som överlever. Var kreativ oavsett om du föredrar att krossa, skära eller stycka allt som står i din väg! Att kombinera strid och parkour för att avvärja alla typer av faror kan hålla dig vid liv. FYRA PILGRIMER ÄR BÄTTRE ÄN EN Att överleva i Villedor är lättare med vänner. Slå dig samman med upp till 3 andra spelare och förbättra dina odds där ute. Upptäck berättelsen tillsammans, anta utmaningar på pilgrimernas utpost eller bara skapa förödelse på stadens gator.