Dead Island 2 - SoLA
Hoppa från scenen i hjärtat av SoLA – den ultimata musikfestivalen i Kalifornien, som är byggd på uråldriga marker... I det pulserande hjärtat av Los Angeles sista rave hörs en psykedelisk takt som släpper lös totalt kaos och lämnar blod och ofattbar ondska i sina spår. Något finns där ute, något som fortfarande är hungrigt. Är du redo att kämpa mot mörkret som stampar takten vid verklighetens rand? Ta reda på det i den andra berättelsexpansionen till Dead Island 2. Ny berättelse Ett dödligt virus sveper över Los Angeles och förvandlar invånarna till hungriga zombier när en underjordisk rytm kallar från andra sidan: beatet från Autophage. Ditlurad av ett gåtfullt varningsmeddelande måste du utforska ruinerna av SoLA och stoppa den övernaturliga plågan. Ny plats En blodstänkt musikfestival i hjärtat av LA (eller HELL-A, som vi brukar kalla det) ekar takten som hotar att förvandla de levande till zombier, en takt som potentiellt kan höras över hela världen. Nya fiender Whipper – en ny hungrig fiende som blivit galen av självhat från Autophage. Deras självstympning har förvandlat dem till en fruktansvärd mardröm av invälvor, som kan slungas iväg på håll! Clotter – en till hungrig zombie som dels kan sönderfalla till en äcklig hög av blod och kött och bli immun mot skada, dels kan återskapa sig var som helst för att fortsätta kampen. De kan även skjuta en kraftfull stråle av ruttet blod från sitt hjärta! Nya legendariska vapen Ripper – en dödlig blandning av ett basebollträ och en cirkelsåg som skapar en mäktig maskin för stympning. Sawblade Launcher – ett tungt vapen som skjuter roterande sågblad. Det perfekta vapnet för att kapa av en kroppsdel eller två.