Dead by Daylight: SHATTERED BLOODLINE-Kapitel
SHATTERED BLOODLINE är ett nytt kapitel i Dead by Daylight och introducerar en ny mördare, en överlevare och en karta. Det vardagliga kan ibland ruva på skrämmande hemligheter, och bakom familjeidyllens fasad frodas våldet. När detta mörker slutligen når sin kulmen leder det till förstörda liv och splittrade familjer. Vreden var hennes arvedel. Hon fick beskåda otänkbara saker i hemmet och de lämnade sina spår. Nu hemsöker hon denna värld och nästa, full av hat, full av hämndbegär. Adam Francis har inget arv att falla tillbaka på. Allt han äger har han tjänat ihop själv. Han är disciplinerad och driven och vet att han klarar allt han bestämmer sig för. Hans hårda slit lönade sig och han bytte ut sin ö mot en skärgård flera mil hemifrån. I Japan bestämmer han sig för att dela med sig av de läxor han arbetat så hårt för att lära sig på egen hand. Men ingenting kunde ha förberett honom på det här.