Curious Expedition 2 - Robots of Lux
Två världar möts i DLC:t Curious Expedition 2: Robots of Lux! Roguelike-äventyret Curious Expedition och SteamWorld Heists robotpirater möts i den industriella revolutionens bästa samarbete. Lux Labs Edibots uppfinningsrika natur har öppnat ett hål in i SteamWorlds universum och dragit med sig några passande utforskare. Spela som kapten Piper Faraday och hennes älskade ångdrivna pirater. Glöm inte heller de levande varelserna! Ta med dig den nya naturalistexpeditionsledaren på nästa resa. Naturalisten kan tämja vilda djur, vilket ger dig nya sätt att ta dig an äventyren, med oväntade och vilda vändningar. Det här samarbets-DLC:t lägger även till helt nya karaktärer att rekrytera, en ny plats i Paris, ny utrustning och nya föremål. När DLC:t aktiveras ger det nya möjligheter i hela spelet, oavsett läge.