Crusader Kings III: Wards & Wardens
Det är inte alla som får en bekymmersfri barndom fylld av lek och skoj. Vissa barn har världen på sina axlar och står inför åratal av noggrann utbildning och seriös träning, ständigt medvetande om ansvaret som väntar dem när de blir vuxna. Barnregenter och förmyndare tar huvudrollen i en modern strategiklassiker. Crusader Kings III: Wards & Wardens är ett nytt händelsepaket till Paradox Interactives prisbelönta medeltida historiespel med djupgående strategi och uppslukande rollspel. Temat har valts ut genom en omröstning bland Crusader Kings community och behandlar den speciella utmaningen i att uppfostra unga prinsar och adelspersoner i en värld där evig ära är en enda strid bort och faran lurar i varenda skugga. Färdigheter och karaktär Många nya utbildningshändelser ger ett större djup när du tränar upp hovets unga. Nu är utbildningen av barnen i hovet mer interaktivt både när det gäller formell handledning och livets alla viktiga läxor. Du får möjlighet att inte bara forma dina unga skyddslingars förmågor utan också deras personlighet, genom att styra dem mot mer acceptabla eller önskvärda drag för den roll som de kommer att spela i framtiden. Och utbildningen behöver inte ta slut bara för att förmyndarskapet gör det. Vuxna karaktärer kan nu fortsätta sin utbildning, gå på universitetet och förbättra sin förståelse av världen. Maktens potential Du får aldrig glömma de kungliga och adliga barnens roll som politiska figurer. Även de allra yngsta barnen kan vägledas genom livet av många personer i hovet – såväl rådsmedlemmar och riddare som de nya och viktiga ammorna kan visa sig avgörande i ett kungligt barns utveckling. Barnhärskare är särskilt känsliga för inflytande och övertalning, och du måste vara på din vakt så att skrupelfria regenter inte underminerar den unge prinsen. Kan du visa dig värdig genom en barndom fylld av faror? Gisslan Adliga barn kan spela en viktig diplomatisk och strategisk roll som gisslan hos utländska hov, vilket adderar ett nytt strategiskt element kopplat till unga personer i hovet. Medan de fungerar som garanter för lojalitet eller fred från ett annat hov så kan du försvaga fientliga hov genom att uppfostra deras barn till lojala allierade. De kan till och med ha delad lojalitet – å ena sidan av det som plikten kräver och andra sidan av tacksamhet. Händelsepaketet Crusader Kings III: Wards & Wardens fyller ditt hov med barnskratt (eller gråt) medan du skriver en ny medeltidshistoria.