Cretaceous Terror Pack
Denna DLC innehåller två nya dinosaurier att jaga omedelbart. Avancerade jaktkunskaper är absolut nödvändiga om ditt mål är att lägga till dem i ditt troférum. Giganotosaurus ("jätte södra ödla") var en av de största köttätande dinosaurierna som någonsin existerat på jorden. Med ett starkt luktsinne är Giganotosaurus (en terapeutisk dinosaurie) snabbare än en vuxen Tyrannosaurus Rex, men dess hjärna är bara hälften så stor som sin berömda släkting. Giganotosaurusen tenderar att ströva i cirkulära mönster nära sjöar, men den kan säkert (och kommer ibland!) ströva runt på hela ön, så var alltid vaken! När detta monster inte småäter oturliga mänskliga jägare, består dess vanliga diet av unga sauropoddinosaurier. Carnotaurus (”köttätande tjur”) är den enda köttätaren med två karaktäristiska horn som spirar omedelbart ovanför ögonen, och dess unika muskulösa hals skiljer detta stridsdjur från dess köttätande motsvarigheter. Mindre än Tyrannosaurus Rex och byggd för hastighet (upp till 56 km/h!) och ren kraft, Carnotaurus (en theropoddinosaurie) är smidigare och snabbare än T. Rex, och den jagar alltid nära vatten inom och runt ön. Det är en otroligt effektiv mördarmaskin, så ta inga chanser när du är där ute!