Civilization VI - New Frontier Pass
Fortsätt ditt uppdrag att bygga världens mäktigaste imperium med Civilization VI - New Frontier Pass, som innehåller åtta nya civilisationer och nio nya ledare, samt massor av nytt spelinnehåll med bland annat sex nya spellägen. New Frontier Pass inkluderar sex DLC-paket som släpps varannan månad mellan maj 2020 och mars 2021: Paket 1: Maya & Gran Colombia. Lägger till två nya civilisationer och ledare, ett nytt spelläge*, nya stadsstater, resurser och naturliga underverk. Paket 2: Ethiopia. Lägger till en ny civilisation och ledare, ett nytt spelläge**, ett nytt stadsdistrikt och två nya byggnader. Paket 3: Byzantium & Gaul. Lägger till en ny civilisation och ledare, ett nytt spelläge**, ett nytt stadsdistrikt och en ny karta. Paket 4: Babylon. Lägger till en ny civilisation och ledare, ett nytt spelläge, nya stadsstater och flera historiska personer. Paket 5: Vietnam & Kublai Khan. Lägger till en ny civilisation och två nya ledare**, ett nytt spelläge, ett nytt distrikt och två nya byggnader. Paket 6: Lägger till en ny civilisation och ledare, ett nytt spelläge, nya världsunderverk och en ny karta. Släpps mars 2021. *Nya spelläget kräver Civilization VI-expansionspaketet för att kunna användas. **Nya ledare kräver Civilization VI-expansionspaketet för att kunna användas. Spellägen kan innehålla nya enheter, byggnader eller förbättringar som kan slås av eller på för att göra betydelsefulla eller dramatiska ändringar till spelets regler. Exklusiv bonus: personpaket med Teddy Roosevelt och Catherine De Medici Två av ledarna från USA och Frankrike i Civilization VI förvandlas med nya utseenden och förmågor! ”Rough Rider Teddy” är extra bra på att hålla freden på sin hemkontinent, medan ”Magnificence Catherine” kan använda lyx för att ta över världen med kultur och turism. Varje personpaket innehåller en helt ny tolkning av en populär ledare, med en ny ledarmodell och bakgrund, nya spelbonusar och en uppdaterad agenda som speglar ändringarna i ledarens personlighet. Personpaketen är exklusivt tillgängliga för New Frontier Pass-innehavare och levereras tillsammans med det andra tilläggspaketet.