Cities: Skylines - Plazas & Promenades
Ta nästa steg med Plazas and Promenades. Ta farväl av buller och föroreningar och välkomna gågator, bilfria områden och moderna torg. Det är dags att ta dina städer till nästa nivå med denna miljövänliga expansion! Viktiga funktioner Gågator: Låt dina invånare promenera fritt på gator för endast fotgängare! Du kan placera dem i din stad som en vanlig väg och skapa nya gröna stadskärnor som är fria från de flesta fordon och ljudföroreningar. Fotgängarområden och nya policyer: Aktivera tre områdesspecifika policyer för din stad, inklusive låg trafikhastighet som gör att alla vägar i fotgängarområdet, förutom motorvägar, får en hastighetsbegränsning på 20 km/h. Sockerförbud: Ökar medellivslängden för invånare i fotgängarområdet men minskar deras glädje. Gatumusik: Ökar glädjen och ljudföroreningarna i kommersiella fotgängarområden. Distriktspecialisering: Vi har lagt till tre nya distriktspecialiseringar i form av kontor, bostadsområden med hög densitet och kommersiella områden med hög densitet. När du anger en specialisering för ett distrikt påverkas alla de områdesrutor i distriktet som skapar byggnader med annorlunda utseende och effekt på spelupplägget. Varje specialisering innehåller 24 nya moderna byggnader! Servicebyggnader i staden: Servicebyggnader är viktiga, men vad sägs om otroligt snygga servicebyggnader? Koppla dem till fotgängarområden genom att matcha deras grafiska stil och tillhandahålla service som bidrar till ökad glädje (ett av de viktigaste måtten på ett lyckat fotgängarområde).