Chess Ultra: schacksetet Isle of Lewis
Det här nerladdningsbara paketet till Chess Ultra är inspirerat av Isle of Lewis-schackbrädet och innehåller en oerhört detaljerad uppsättning pjäser av valrossben (virtuellt sådant naturligtvis!). Lewis-schackpjäserna tros vara bland de äldsta som hittats. De upptäcktes 1831 på Isle of Lewis i Yttre Hebriderna i Skottland, varifrån namnet härstammar. Experter uppskattar att de tillverkades någon gång mellan 1150 och 1200 i Norge eller på Island.