Castles
I Castles hittar du ambitiöse kung Harald, vars största framgång blir det torn som du bygger. I takt med att tornet växer, ökar också utmaningarna. Vädret går inte att lita på, och den svartsjuke och hämndlystna kung Edmund, Harolds ärkefiende, kan stoppa dina framgångar med byggandet. Spelet har tre spellägen (story, survival och competitive) och du kan spela det ensam eller i ett flerspelarläge. Det finns fler än 50 nivåer av randomiserade banor i story-läget, så du spelar aldrig samma bana två gånger. Du styr en byggare, och inte själva blocken, och detta gör spelupplevelsen unik. Byggarna måste matcha tre eller fler block med verktyg eller färger för att uppnå nivåernas mål. Rutmönstret på 7x7 gör att byggarna kan röra sig runt det mellersta rutmönstret på 5x5 där blocken faller ned från ovan. Snö, vind, dimma och stormar utmanar dig när du arbetar, dag som natt. Samtidigt är kung Edmunds undersåtar fast beslutna att med sina monstermaskiner förstöra ditt torn.