Spelare kan använda Maverick, utrustad med en lättviktskolv i trä och en digital display, som automatkarbin eller prickskyttegevär. Som en automatkarbin blir vapnets eldhastighet helautomatisk med relativt hög skada på avstånd, och som prickskyttegevär har Maverick ett avancerat kikarsikte och halvautomatisk eldgivning.