Banset 3 till Hero Mode
6 banor läggs till i Hero Mode: "Wargod under Siege", "Fall of the Imperial Han", "Rise of Shu-Han", "Yiling in Flames", "Beyond the Peach Garden" och "Southern Campaign". "Fall of the Imperial Han," "Rise of Shu-Han," "Beyond the Peach Garden," och "Southern Campaign" är berättelse- och filmunika banor. ▼Wargod Surrounded Huvudkaraktären är Liu Beis edsbroder, Guan Yu med det vackra skägget. Guan Yu får ta hand om Jing när Liu Bei reser till Shu, men en oväntad fara hägrar. ▼Yiling in Flames Huvudkaraktären är den unga ledaren Lu Xun. Med en hämndlysten Liu Bei, och en stor styrka från Shu som snabbt rör sig mot Jing, så vilar Sun Wus öde på den unga Lu Xuns strategier.