Banset 1 till Hero Mode
6 banor läggs till i Hero Mode: "The Ride of Changban", "Alliance of Chibi", "Grand Battle of Chibi", "The Ten Doors", "The Fall of the Yuan Family" och "The Flight of the Sleeping Dragon". "The Ride of Changban", "The Ten Doors", "The Fall of the Yuan Family" och "The Flight of the Sleeping Dragon" är berättelse- och filmunika banor. ▼Alliance of Chibi Huvudkaraktären är den briljanta strategen Zhuge Liang. Ta reda på vad som väntar honom i Wu, dit han reser för att stoppa söderns framfart mot hans herres rival Cao Cao. ▼Grand Battle of Chibi Huvudkaraktären är vicekung av Wu, Zhou Yu. Vad tänkte han? Hur skulle han strida mot de överväldigande trupper han snart skulle möta? Striden som gjorde stort avtryck i historien börjar snart.