Episka luftstrider väntar i Spirorna i Dimmiga skogen, en spektakulär ny bergsregion vid Västfronten på Pandora. Utforska och upptäck en ny öppen värld som skapats för att förhöja spänningen när du flyger runt på din banshee! – Sabotera RDA:s luftkonvojer med nya banshee-färdigheter och ett helt nytt monterat vapen. – Möt en isolerad Na'vi-klan och hjälp dem i deras kamp mot ett nytt RDA-hot som härjar i regionen Spirorna. – Gå vilse i vertikaliteten av denna nya region som är fylld av raviner och grottor, där oväntade faror lurar i skuggorna.