Efter händelserna i Assassin's Creed Unity får du leda Arno till den illabådande staden Saint-Denis. Utforska den farliga stadens smala gator och dess expansiva underjordiska delar – en gammal nekropol med ett komplicerat nätverk av katakomber och grottor, och den sista viloplatsen för Frankrikes berömda kungar och deras hemligheter. Använd Arnos nya lykta för att ta dig fram genom mörkret, mota undan djur och lösa urgamla gåtor – eller släck den för att utforska katakomberna i skydd av mörkret och skuggorna. Slåss mot Raiders, en aggressiv grupp fiender som med dunkla motiv skändar Saint-Denis gravar. Kämpa mot dem med giljotinpistolen – ett kraftfullt vapen som låter Arno detonera explosioner på långt avstånd och göra stor skada i närstrid. Möt både gamla och nya ansikten i en ny berättelse där Arno måste lösa de mysterier som vilar under basilikan i Saint-Denis för att finna sin försoning. De nya vapnen och den nya utrustningen är kompatibla med grundspelet.