Alien: Isolation: Sista överlevande-DLC
Som Ellen Ripley är det ditt uppdrag att slutföra det sista uppdraget ombord på Nostromo. Resten av besättningen är död. I ett desperat försök att överleva måste du aktivera skeppets självförstörelsemekanism och försöka nå flyktkapseln. Alien: Isolation är ett förstapersons överlevnads-skräckspel som fångar den skräck och spänning som Ridley Scotts klassiska film levererade 1979. Upplev en atmosfär av konstant skräck och livsfara där en oförutsägbar, skoningslös Xenomorph förföljer och dödar gömd i skuggorna. Underlägsen och oförberedd måste du rota fram resurser, improvisera ihop lösningar och använda din hjärna. Inte bara för att klara ditt uppdrag, men även för att överleva.