Alien: Isolation bonusinnehåll: Förbrukningsbar besättning
I detta extrainnehåll återförenas originalbesättningen ombord Nostromo. Brett och Kane är döda. Tillsammans med Ash och Lambert är det nu upp till dig som Dallas, Parker eller Ellen Ripley att hitta ett sätt att isolera Alien och övervinna den fasa som står inför dem. Alien: Isolation är ett förstapersons överlevnads-skräckspel som fångar den skräck och spänning som Ridley Scotts klassiska film levererade 1979. Upplev en atmosfär av konstant skräck och livsfara där en oförutsägbar, skoningslös Xenomorph förföljer och dödar gömd i skuggorna. Svag och oförberedd måste du rota fram resurser, improvisera ihop lösningar och använda din hjärna. Inte bara för att klara ditt uppdrag, men även för att överleva.