Age of Wonders: Planetfall - Invasions
Efter Star Unions kollaps kommer en lömsk ny ras erövrare för att ta över galaxen. Ge dig ut och ödelägg allt i din väg som de skoningslösa Shakarn, en ondskefull och manipulativ ras ödlemän med holografiska förklädnader som är här för att bedra, splittra och störta mänsklighetens sista maktsäten. Använd ljus och ljud för att sabotera och skingra fienderna, överväldiga dem med brutal utomjordisk styrka eller bilda osannolika allianser: valet är ditt. Se bara till att välj noga, för nya miljökatastrofer kan slå till utan förvarning och fiender kan dyka upp på oväntade platser. Shakarn-imperiet är redo att besegra dina fiender, men gör inte misstaget att underskatta dem. Glöm aldrig att de största hoten oftast kommer ovanifrån … ● Shakarn - Planetfalls senaste spelbara falang ger en helt ny innebörd till kallblodig. Dessa skoningslösa ödlemän kan skicka ut enheter från Zardas-samhället med holografiska förklädnader för att efterlikna och förvirra fiender, eller använda brutala Domok för att helt enkelt krossa dem. ● Therians - Den här NPC-rasen bestående av sofistikerade krigare har accelererat sin utveckling genom att kombinera sitt dna med djurs. Under det mystiska rådjurets styre har den här milisen flytt sin hemplanet för att kolonisera nya världar, och de är alltid på jakt efter något nytt! De är formidabla både som vänner och fiender. ● Voidbringer-invasioner - Ställs inför den ultimata slutspelsutmaningen när de gåtfulla Voidbringers använder transdimensionell krigföring för att släppa lös legioner av soldater i ditt imperium. Förstör deras fyrar och sätt stopp för deras kolossala arméer, eller ge efter och hjälp till att erövra världen i tomhetens namn. ● Världshändelser - Strider kan nu påverkas av över 20 olika katastrofer, med allt från pirater till superstormar och soleruptioner. Var och en kräver anpassningsbara spelstilar och testar spelares kännedom om Planetfall. ● Fler kampanjuppdrag Ge dig ut i nya områden när Shakarn påbörjar sin invasion av det eligitära planetförbundet med två nya kampanjkartor. Människorna trodde att de hade erövrat allt, men den enorma galaxen i Planetfall fortsätter att växa … ● Erövrade världar I det nya lagbaserade Juggernaut-spelläget gäller det att bilda en allians och störta en ledare. En spelare börjar med ett gigantiska imperium medan alla andra slår sig samman för att störta världsherraväldet. Bli inte avundsjuk – de som vänjer sig vid att hålla svärdet hamnar ofta på andra sidan av det förr eller senare.