Age of Empires III: DE The African Royals
En ny kontinent väntar i Age of Empires III: Definitive Edition – ge dig in i Afrikas hjärta och led två helt nya civilisationer: etiopierna och hausafolket! De afrikanska civilisationerna har en unik avancemangsmekanik som ger nya allianser för varje tidsålder och möjlighet att använda ditt inflytande för att både leja enheter och forska fram tekniker från allierade civilisationer. Bygg ett Palace för att värva Mercenaries, Alliance units, Imported Artillery eller den nya Gatling Camel. Bygg ett Granary för att locka djur att jaga och samla mer mat, eller en Livestock Market för att byta Sanga och Zebu Cattle. Annars kan du alltid fixa en Royal Banquet och fixa massor av inflytande för att stärka dina allierades arméer. 2 Nya civilisationer Etiopien: Gör "Afrikas tak" till ditt hem med mäktiga palats och bergskloster och ta hjälp av shotelkrigare och mörsare för att krossa fiendens trupper och byggnader med förödande effektivitet. Träna den mäktiga Oromo att fälla fiendens kavallerianstormningar, skicka ut Neftenya att meja ner motståndarnas infanteri eller ta hjälp av alla allianser du har för att hitta den perfekta strategin för din spelstil. Hausafolket: Bygg ett blomstrande rike med inspirerande grioter, lukrativ boskapshandel och inflytelserika universitet och skydda ditt territorium med maigadi-vakter och importerade kanoner. Sätt press på fienden direkt med en blandning av mångsidiga Fulani Archers, snabba Raiders och respektingivande Lifidi Knights. 3 Nya historiska strider The Battle of the Three Kings – Sebastian av Portugal, en ung och avundsjuk kung, har invaderat Marocko med heligt krig som förevändning. Saadifolket låter sig dock inte skrämmas och samlar sin armé för att bekämpa inkräktarna. Iberierna må ha överlägsen teknik, legosoldater och en lokal marionettsultan till hjälp, men sultanens styrkor kämpar för att skydda sina hem. Fall of the Hausa – Den lärda författaren tillika militärledaren Usman dan Fodio förvisades från hausafolkets stadsstat Gobir för att ha kritiserat elitens girighet och moraliska förfall. Han svarade då med att ena fulaninomader, hausabönder och förrymda slavar för att starta en revolution i Sahel i västra Afrika The Era of the Princes – I över ett sekel gick Etiopien på knäna medan lokala krigsherrar kämpade om makten i det en gång så mäktiga gamla imperiet. Det tycktes inte finnas någon ände på stridigheterna förrän en man vid namn Kassa Hailu kom in i bilden. Kassa hade kämpat i de etiopisk-egyptiska krigen och stod inte längre ut att se sitt fosterland slitas sönder och samman. Han utmanade krigsherrarna och gav allt krigsbyte han kom över till Etiopiens utfattiga bönder.