Agatha Christie - Mordet på Orientexpressen
Kliv ombord på den legendariska Orientexpressen och lev dig in i den mest berömda detektivkostymen i en kapplöpning mot klockan för att avslöja mördaren. Upptäck en moderniserad och omarbetad version av Agatha Christies klassiker. Mordet på Orientexpressen utspelar sig år 2023 och väcker den klassiska sagan till liv på ett sätt som kommer att överraska även de mest hängivna läsarna. Med helt nya element som lagts till den ursprungliga berättelsen kan du uppleva mysteriet och spänningen som aldrig förr och återupptäcka ett av Hercule Poirots mest berömda fall. Ett brott begås ombord på Orientexpressen. Hercule Poirot är under denna resa omgiven av en grupp unika personer, alla misstänkta, var och en med sina egna hemligheter och motiv, och kommer sedan att försöka reda ut mordet som just har ägt rum. Det kommer inte att bli lätt att lösa mysteriet. Under den överraskande handlingen måste du använda dina små grå celler och dina detektivkunskaper för att ta reda på sanningen och få fram den i ljuset. Oavsett om du är en älskare av den ikoniska boken eller filmerna, om du är förtjust i mordgåtor eller om du bara är ute efter ett spännande äventyr har detta nya spel något för alla. Stig ombord på Orientexpressen och låt resan börja! FUNKTIONER Upplev en spännande utredning Förbered dig på oförutsedda vändningar som kommer att hålla dig fängslad ända till slutet, eftersom ”Mordet på Orientexpressen” är känd för att ha en av litteraturhistoriens bästa vändpunkter i handlingen. Inte en, utan två detektiver Återupptäck Mordet på Orientexpressen, anpassad till den moderna eran 2023 med en trogen men förbättrad anpassning som introducerar en ny person vid namn Joanna Locke. Spela privatdetektiven och led en andra undersökning under spelbara återblickar i USA. Lösningar med mindmap och timeline Ta dig in i Hercule Poirots huvud för att upptäcka mindmaps och göra slutsatser där, vilket ger spelet ett extra djup. Åta dig rollen som Poirot och Joanna för att lösa gåtor och göra slutsatser för att avslöja sanningen bakom mordet. Går att spela i tredje person när du inspekterar platser och pratar med alla inblandade och konfronterar dem.