A KING'S TALE: FINAL FANTASY XV
Detta spel utspelar sig 30 år före FINAL FANTASY XV och innehåller retroinspirerad grafik och ett snabbt stridssystem med influenser från moderna spel. Det djupa stridssystemet kombinerar intensiva attacker, förödande magier, mäktiga summons och unika medhjälparattacker i en och samma spelupplevelse genom tre olika platser i FINAL FANTASY XV:s värld. Den unga Noctis kan inte sova och ber sin far, kung Regis, att berätta en saga full av fantasi och äventyr istället för de vanliga godnattsagorna. Regis börjar berätta om en fridfull dag som störs när monster attackerar den kungliga huvudstaden, Insomnia. Den unga Regis får sällskap av Weskham och påbörjar sitt äventyr från den kungliga huvudstaden. Efter ett tag ansluter deras vänner Cid och Clarus och de vandrar över Duscaes slätter när de plötsligt upptäcker en mystisk grotta där deras fiende befinner sig.