Conarium
Conarium är ett rysarspel baserat på Lovecrafts mytologi där vi får följa fyra vetenskapsmän som försöker tänja på naturens absoluta gränser. I rollen som Frank Gilman vaknar du till pulserande ljud och blinkanden från en märklig apparat. Du minns att du befinner dig på den antarktiska basen Upuaut, men den är övergiven och du vet genast att någonting hemskt har hänt. Snart får du reda på att du dog efter att ha använt apparaten, men att du återvände, fast förändrad på något sätt och började prata om konstigheter. Du har blivit av med någonting viktigt … eller fått någonting rysligt. Utforska den antarktiska basen samt dina drömmar och syner. Studera ledtrådar och avslöja hemligheter medan du undviker makabra varelser till varje pris.