Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Shadow Tactics är ett obevekligt spel där du smyger omkring i Japan under Edo-perioden. Ta kontrollen äver ett team med dödliga specialister och smyg in i skuggorna mellan dussintals av fiender. Välj ditt tillvägagångssätt när du infiltrerar mäktiga slott, snöiga kloster bland bergen eller dolda läger i skogen. Skapa fällor, förgifta dina fiender eller undvik kontakt med fienden helt och hållet. Gruppen består av väldigt olika personligheter. Att arbeta tillsammans som ett team verkar till en början helt omöjligt. Men under de många uppdragen, förtjänas förtroenden, och vänskap uppstår. Karaktärerna utvecklar sin egen dynamik och varje medlem måste möta sina egna personliga demoner. En av teamets ledare är Hayato, en snabb och smidig ninja, som ljudlöst rensar en väg fram genom fienden, med sitt svärd och sin kaststjärna. Samurajen Mugen föredrar ett mer kraftfullt tillvägagångssätt, och kan besegra flera fiender samtidigt, men försakar därigenom sin flexibilitet. Aiko är kamouflagets mästare när hon distraherar fienden förklädd till en Geisha. Och gatubarnet Yuki lägger ut fällor och lockar fienden rakt mot deras dödliga öde. Den mystiska prickskytten Takuma, förlitar sig istället på sitt prickskyttegevär för att ta göra sig av med sina fiender på avstånd. Spelaren måste utvärdera sina alternativ noggrant för att bemästra de utmanande uppdragen: hur kommer karaktärerna att bete sig som team? Vilka är bäst lämpade för respektive uppdrag? Hur kan de bemästra de uppdrag de får på bästa sätt? Kom på din egen fiffiga taktik för att besegra fienden och slutföra uppdragen.