Masquerada: Songs and Shadows
Navigera i denna helt tonsatt paus för taktisk rollspel en fascinerande venetianska stad full av maskerade bedrägeri och dödliga magi. I plågas av kaos Citte della Ombre religion har inget inflytande. Här Mascherine spelar in - masker som ger dess bärare befogenhet att kanalisera elementen och agera destruktivt magi. Den Mascherine har lett till framväxten av en kultur av ojämlikhet. Å ena sidan är de makthungriga guildmedlemmar som Masquerada, å andra sidan, den fattiga underklass som Contadani. En av de bästa detektiver i Ombre, Cicero Gavar, förbjöds för fem år sedan för brott mot staten... men nu är han kallas tillbaka till Ombre att belysa gåtfulla kidnappningen av diplomater Razitof Azrus. Och kondensera tecken som skuggan av Ombre dölja en enorm konspiration...