Dear Esther: Landmark Edition
"En öde ö … en vilsen man … minnen från en dödlig krock … en bok skriven av en döende utforskare." Kritikerrosade Dear Esther finns äntligen till Xbox One. I Dear Esther hamnar du i en vackert förverkligad värld på en avlägsen och öde ö någonstans i yttre Hebriderna. När du kliver fram börjar en röst läsa delar av ett brev till sin kära Esther. Så börjar en resa genom ett av de mest originella förstapersonsspelen på senare år. Dear Esther överger traditionell spelmekanik till förmån för en berättelsedriven upplevelse som förenar vackra miljöer med ett häpnadsväckande soundtrack för att berätta en kraftfull historia om kärlek, förlust, skuld och gottgörelse. Dear Esther: Landmark Edition har ett läge med utvecklarkommentarer som låter spelare utforska ön och få veta vad som inspirerade spelet och hur det formades av The Chinese Room och Rob Briscoe.