The Witness
Du vaknar ensam, på en främmande ö full av kluriga problem som både kommer att utmana och överraska dig. Du minns varken vem du är eller hur du kom hit, men det finns en sak som du kan göra – utforska ön i hopp om att hitta ledtrådar som kan hjälpa dig att återfå minnet och på något sätt ta dig hem igen. The Witness är ett spel för en spelare i en öppen värld med dussintals olika platser att utforska, och över 500 olika problem att lösa. Spelet visar dig den respekt en intelligent spelare, vars tid är dyrbar, förtjänar. Därför finns det ingen utfyllnad – vartenda problem du löser tillför spelet en ny tanke. Det här är alltså ett spel fullt av tankar.