101 Ways To Die
I detta pusselplattformsspel får du axla rollen som assistent till den galne professor Splattunfuder – vetenskapsman, uppfinnare och vapentillverkare med tvivelaktig tillräknelighet. Splattunfuders karriär närmar sig sitt slut och han har beslutat sig för att ägna sig helhjärtat åt en fruktansvärd "receptbok" som handlar om att utplåna hans fiender – helst på så stilfulla sätt som möjligt. Det första utkastet förstördes oturligt nog i en labbolycka, så nu är det upp till dig att hjälpa honom att pussla ihop fragmenten. Den onde professorn har odlat stora fat fulla av hjälplösa varelser – så kallade "splatts" – som han använder i diverse fasansfulla experiment. Det är här du kommer in i bilden. Med hjälp av din mordiska kreativitet, ett generöst vapenutbud, en grundläggande förståelse om fysikens lagar och en stor dos våld riktat mot de stackars försvarslösa "splatts" ska du hjälpa professorn att skriva om sin klassiska receptbok – "101 Ways To Die"!