Cast of the Seven Godsends - Redux
Cast of the Seven Godsends återvänder till tiden då klassiska 2D run 'n gun skjutspel härskade arkaderna. Fyra svårighetsnivåer, sex världar att erövra, tolv mellan- och nivåbossar, sju gudalika rustningar, fem grundvapen och trettiofem magiska stridsbesvärjelser! Den onde kejsaren Zaraaima har rövat bort landet Darecas unge arvinge. Kung Kandar måste vända sig till Darecas sju gudar medan han korsar de sex världarna i sitt kungarike i ett försök att rädda sin son. Han tvingas stå ansikte mot ansikte med kejsarens horder när han kämpar sig genom mörka skogar, slemmiga träsk, farliga möllor, helvetiska vulkaner, snöiga berg, gyllene städer och demoniska slott. Varje värld vaktas av nivåbossar som svurit att förorsaka kungens snara död. För att hjälpa honom i hans ansträngningar kan kung Kandar åkalla gudagivna rustningar, föra olika vapen och kasta fanatiska besvärjelser. Lyckas kungen rädda sin son och sitt kungarike, eller kommer Dareca falla i den onde kejsarens grepp?