7 Days to Die
7 Days to Die utspelar sig i en brutal, oförlåtande postapokalyptisk värld som har övertagits av de vandöda. Det är ett spel i en öppen värld som är en unik kombination av förstapersonskjutare, överlevnadsskräck, tornförsvar och rollspel. Det presenterar strid, hantverk, plundring, gruvbrytning, utforskning och karaktärer som växer på ett sätt som är helt nytt inom överlevnadsspelgenren. Utforska – Enorma, unika och rika miljöer som erbjuder friheten att spela spelet på vilket sätt du vill. Tillverka – Tillverka och reparera vapen, kläder, rustningar, verktyg, fordon och mer. Bygg – Ta över en ruin eller bygg från grunden. Konstruera dina fästningar att inkludera fällor och defensiva positioner för att överleva de vandöda – världen är helt förstörbar och formbar. Samarbeta eller tävla – inkluderar tvåpersonsläge med delad skärm med stöd för upp till 4 spelare online i lägen för spelare mot spelare, samarbete för överlevnad och kreativt samarbete. Skapa – Släpp lös din kreativitet och bygg den fulländade världen själv eller tillsammans med vänner. Njut av obegränsad tillgång till nära 400 föremål i spelet och 1 200 unika byggklossar i kreativt läge. Förbättra – Öka din förmåga inom en mängd aktiva och passive discipliner. 7 Days to Die är det enda sanna överlevnadsrollspelet med nära 50 grupper av förmågor och bonusar i flera nivåer. En höghastighetsanslutning över 192 Kb rekommenderas för online-spel.